2016-11-01 13:05Pressmeddelande

Dags för Stora Infradagen 27 januari 2017: Var finns vägen till framtiden?

– Varje dag ser vi hur nya affärsmodeller och ny teknik vänder upp och ner på gamla beprövade sanningar och strukturer. Exakt hur framtiden kommer att se ut vet vi inte, men vi ska vara med och påverka – och det är det vi diskuterar under Stora Infradagen 2017, säger Magnus Persson, förbundsordförande för Maskinentreprenörerna, ME.

Den 27 januari 2017 äger Stora Infradagen rum för elfte året i rad på Näringslivets hus i centrala Stockholm. Temat är ”Vägen mot morgondagen” och handlar om nya och gamla entreprenörer, digitalisering och delningsekonomi. På programmet finns också ME:s Think tank, där kända företagsledare, entreprenörer och tänkare får titta framåt.

På listan över medverkande finns bland andra Infrastrukturminister Anna Johansson, före detta statsministern Fredrik Reinfeldt, svensk infrastrukturs tungviktare Johan Karlström, VD Skanska, superentreprenören Jane Walerud, Svenskt Näringslivs ordförande, industrinestorn Leif Östling, tillsammans med organisationens chefsekonom Bettina Kashefi och uppstickaren BMW DriveNows VD Fredrik Ellsäter.

Frågan som ställs är: Hur möter infrastruktursektorn den nya världen – var finns möjligheterna och utmaningarna? Och frågan har betydelse inte bara för infrastrukturen, utan för hela Sveriges utveckling och konkurrenskraft.

– Stora Infradagen samlar varje år 300 av Sveriges viktigaste beslutsfattare från näringsliv, politik, statliga verk och forskningsvärld. På elva år har den vuxit till ett viktigt debattforum för breda infrastrukturfrågor. Vi kallar den Sveriges viktigaste branschdag för samhällsbyggare, och det är något som vi är stolta över, säger förbundsordförande Magnus Persson.

När och var?
Stora Infradagen äger rum på Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm, med start klockan 10.00 fredagen den 27 januari 2017. Programmet finns på www.me.se.

För vidare information om ME och Stora Infradagen 2017, kontakta:
Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna,
Tfn: 073- 029 8856