2013-02-20 07:30Pressmeddelande

Maskinentreprenör kan få Årets Näringslivspris i Örebro

Företaget Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner har trots lågkonjunktur haft några riktigt bra och offensiva år bakom sig. Under året har företaget nominerats till årets mest företagsamma i Örebro län av Svenskt Näringsliv, och står nu nominerade till Årets Näringslivspris i Örebro av Örebro kommun.

Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner är ett av Sveriges mer välskötta och ett av de största i branschen där maskinentreprenörer verkar. Företaget ligger ständigt i topp på den så kallade Bulldozerlistan, som tas fram av branschens ledande tidning Maskinentreprenören. Bröderna Engström Entreprenadmaskiner har under åren varit ett föredöme i branschen, och familjeföretagets ägare deltar också aktivt i styrelsearbetet i bransch- och arbetsgivareföreningen Maskinentreprenörerna.

- Det är viktigt och roligt att branschens företag runt om i Sverige uppmärksammas för det viktiga arbete som utförs för att förbättra och stärka Sveriges infrastruktur. Det här är välskötta och väletablerade företag som samhället är beroende av och som bidrar både lokalt och nationellt med att förbättra situationen för hela det svenska näringslivet. Att Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner nu får uppskattning för sitt arbete stärker hela branschen, säger Hampe Mobärg, VD för Maskinentreprenörerna.

Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner grundades för över 50 år sedan. Med sina cirka 100 anställda och 130 maskinenheter utför företaget arbeten i hela landet. Just nu är bolaget aktuellt med att bygga ett av Europas mest moderna och största ”Truckstop” i Örebro.

- Det är klart att det är roligt och viktigt för oss att vi får den här uppmärksamheten. Det gör att vi får ytterligare energi i hela bolaget att fortsätta vårt arbete med att förbättra företaget och utveckla nya metoder som gagnar våra kunder och samhället, säger Jan-Olov Engström, VD för Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner.

Ytterligare information:
Hampe Mobärg, VD Maskinentreprenörerna, tfn: 073- 029 88 56
Jan-Olov Engström, VD Bröderna Engströms Entreprenadmaskiner, tfn: 070-666 50 21