2015-03-11 15:05Pressmeddelande

ME förstärker med Patrik Hemmingsson inom Teknik och Miljö

Maskinentreprenörerna har anställt Patrik Hemmingsson som chef för Teknik och Miljö. Han börjar den 7 april och kommer utgå ifrån kontoret i Stockholm.

Patrik kommer närmast från en tjänst på Arbetsmiljöverket där han arbetat som arbetsmiljöinspektör i 12 år med tillsyn av bl. a. bygg- och anläggning och jord- och skogsbruk. På Arbetsmiljöverket har Patrik också varit projektledare för ett nationellt projekt med tillsyn mot skogsbruket. Han har även en bakgrund som projektledare och produktionstekniker på Scania i Södertälje.

- Det ska bli intressant och inspirerande att arbeta med ME:s medlemsföretag. Jag har ofta träffat maskinentreprenörer i min roll på Arbetsmiljöverket. Det är en spännande bransch och jag ser fram emot att få stötta företagen när det gäller arbetsmiljö- och teknikfrågor, säger Patrik

Patrik bor i Trångsund strax söder om Stockholm tillsammans med sin fru och deras två tonårssöner, han har också en vuxen dotter sedan tidigare. Jakt, fiske och friluftsliv är hans stora intresse och han gillar att ta långa skogspromenader med sin hund. Patrik spenderar gärna ledig tid i Jämtland, i ett timrat hus från 1800-talet som varit i släktens ägo i flera generationer.

- Med Patriks breda bakgrund inom arbetsmiljöområdet samt kunskaper och erfarenheter inom teknikområden är jag säker på att han kommer bli en uppskattad rådgivare ibland våra medlemsföretag, understryker Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna

För vidare information kontakta:
Patrik Hemmingsson, tfn: 070-586 96 52
Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna, tfn: 073-029 88 56