2011-05-10 15:30Pressmeddelande

Ny förbundsjurist ska utveckla avtalen

Mathias Fors har rekryterats som ny förbundsjurist till ME. Mathias är 38 år och har god erfarenhet av arbetsrätt och förhandlingar både på lokal och central nivå, bl.a. som förhandlare på SIF och nu senast Jusek.

- Jag ser fram emot utmaningen att jobba med ME:s avtal i kommande avtalsrörelse. Mitt fokus kommer vara ME:s medlemmars behov av såväl moderna avtal som verksamhetsnära arbetsrättslig rådgivning.

Före juristexamen arbetade Mathias bl.a. som maskinkonstruktör. Mathias är gift med Karolina och de har en son på strax över ett år. De bor i Nacka utanför Stockholm. Mathias kommer att utgå från kansliet i Stockholm och påbörjar sin tjänst i augusti.

- Mathias kommer fördjupa vår kompetens inom arbetsrätten och tillsammans med våra regionchefer kommer han utveckla våra avtal i samklang med våra medlemmar och marknaden, förklarar Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna.

För ytterligare information:

Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna, tfn: 073-029 88 56