2016-06-02 12:00Pressmeddelande

​Ny företagsrådgivare för Maskinentreprenörerna i Karlstad

Jan Bengtsson är utsedd till ME företagsrådgivare och börjar sin tjänst i september.

Han är utbildad civilekonom och är idag kvalitets- och miljöansvarig på Värmlandsschakt. Senaste åren har han arbetat som projektledare inom anbudsgivning, utvecklingsprojekt och ledningssystem. Jan har en stor erfarenhet inom både transport- och entreprenadbranschen samt att han även själv arbetat som maskinförare i flera år.

Jan har en god kännedom om maskinentreprenörer i Värmland vilken han tar med sig in sitt nya jobb. Han ersätter Monica Törngren som har gått vidare till nya utmaningar.

– Det skall bli inspirerande att få börja hos Maskinentreprenörerna och bli en resurs som kan stödja medlemsföretagen i deras utveckling. Framförallt nu när vi går in i en positiv förändring med högkonjunktur i alla stora infrastrukturprojekt. Efterfrågan på branschens kunskap och kapacitet är ju klart uppåtgående, säger Jan Bengtsson.

Jan bor norr om Karlstad på en lantbruk- och skogsfastighet. På fritiden ägnar han sig åt gården och kör lite turer på sin motorcykel.

För vidare information kontakta:
Uno Hallgren, Regionchef, region Väst, tfn: 031- 62 94 93
Hampe Mobärg, VD, ME, tfn: 073-029 88 56