2010-11-10 10:00Pressmeddelande

Ny regionchef i Väst

Håkan Johansson har blivit utsedd till ny regionchef i väst. Håkan är ett välkänt ansikte för Maskinentreprenörer främst i södra Sverige, dels för att han idag är ombudsman för SEKO inom anläggningsområdet men också p.g.a. sitt förflutna som Maskinförare inom PEAB-koncernen.

- Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med ME:s medlemsföretag. Jag är i princip uppväxt i branschen men har också skaffat mig en del andra erfarenheter under åren som jag hoppas kunna var till nytta inom ME, förklarar Håkan Johansson.

Håkan har varit ombudsman på SEKO sedan 2005 och även varit deras ”maskinexpert” centralt. Dessförinnan har han ett förflutet på PEAB som maskinförare under många år men är även uppväxt med frågorna eftersom hans far drev ett maskinentreprenadföretag ihop med ett lantbruk.

Håkan fyller snart 45 år och är uppväxt i Ängelholmstrakten men håller på flytta till Göteborg där hans sambo bor. Han kommer utgå från Göteborgskontoret och påbörjar sin tjänst på ME i januari 2011.

För vidare information kontakta:
Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna, tfn: 0730 – 29 88 56