2009-05-12 12:00Pressmeddelande

Snabbare och bättre branschnyheter med Internet

Sedan tidningen Maskinentreprenören gjorde om tidningens hemsida har antalet besök ökat med 57 procent på tre månader.
­- En anledning till detta är såklart att tidningen bevakar branschen närgånget och uppdaterar sidan dagligen. Det har blivit ett enormt lyft för läsarna. Vi kan nu rapportera från hela världen direkt hem till svenska maskinentreprenörer, säger Micael Appelgren, chefredaktör på tidnigen Maskinentreprenören.
I dag, 12 maj, kan tidningen Maskinentreprenören till exempel - som första tidning i landet - publicera en intervju med den nya vd:n på Volvo Construction Equipment; Olof Persson.

På nordens största maskinmässa, Maskinexpo, som drar igång 14 maj, kommer tidningen Maskinentreprenören finnas på plats och publicera nyheter direkt från utställningsområdet.
- Snabbare än så går det inte att vara. Vi rapporterade även direkt från branschmässan Intermat i Paris. Det ska bli roligt att höra läsarnas kommentarer när Maskinexpo är slut för i år, säger Micael Appelgren.
­- Poängen med Internet upplevs först när det utnyttjas rätt. Tidigare har tidningen Maskinentreprenören främst varit branschens mest exklusiva månadsmagasin, men nu kan vi gå ut med våra vassaste nyheter och reportage snabbast också.

Tidningen Maskinentreprenören startade 1957 och är en månadstidning som ägs av bransch- och arbetsgivareorganisationen Maskinentreprenörerna. Upplagan är 7500 exemplar.

För ytterligare information kontakta:
Micael Appelgren, Chefredaktör, Maskinentreprenören. Tel: 08-762 70 71

___________________________________________________________________________
Maskinentreprenörerna (ME) är ett bransch- och arbetsgivarförbund som organiserar 3700 privata maskinentreprenörer. Förbundet ingår i Svenskt Näringsliv och verkar för att skapa bättre förutsättningar för branschen genom bland annat utveckling av kompetens, kvalitet och miljö, samt samhällspåverkan. ME har sex regionkontor och huvudkontor på Storgatan 19 i Stockholm.