2012-08-23 11:00Pressmeddelande

Uno Hallgren - Ny regionchef för Maskinentreprenörerna i region Väst

Uno Hallgren har rekryterats som ny regionchef i Väst. Uno är 46 år och har gedigen erfarenhet av ledarskap inom byggsektorn och tillverkningsindustrin. Han utgår från ME:s Göteborgskontor och började sin tjänst den 13 augusti.

- Det skall bli spännande och kul att få vara med att utveckla ME tillsammans med medlemmarna, speciellt nu när branschen växer och genomgår ett stort generationsskifte. Jag ser även fram emot att arbeta för en stärkt kvalité inom MEs verksamheter.

Uno var tidigare VD på Hammars Trä AB inom bygg- och rivningssektorn. Han har en god erfarenhet från personalfrågor, arbetsrätt och arbetsmiljö inom bygg och produktion. Uno har även representerat Ledarna i fackliga frågor och förhandlingar.

- Jag är övertygad om att Uno kommer att bidra med ytterligare en sträng på ME:s lyra och samtidigt ge en stabilitet till verksamheten i ME:s region Väst, förklarar Hampe Mobärg, VD Maskinentreprenörerna

Uno bor i Sävedalen utanför Göteborg med fru och tre barn.

För ytterligare information kontakta:
Hampe Mobärg, VD, Maskinentreprenörerna, tfn: 073-029 88 56
Uno Hallgren, RC, region Väst, tfn: 072-501 17 06